نشست روشنگری ویژه بزرگداشت هفته بسیج

استان چهارمحال…
به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج برگزار شد:

نشست روشنگری ویژه بزرگداشت هفته بسیج

نشست روشنگری ویژه بزرگداشت هفته بسیج با موضوع حکومت اسلامی و دست یابی به تمدن نوین اسلامی به میزبانی مسئول سازمان بسیج اساتید استان دکتر احمدرضا بسیج به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نهضت استادی بسیج استان چهارمحال و بختیاری، در این نشست که بیش از 50 نفر از اساتید بسیجی استان حضور داشتند دکتراحمدرضا بسیج به تشریح علمی و عملی حکومت اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) پرداخت و تشکیل حکومت اسلامی ایران را نمونه بازر و کامل پیوند فکری، سیاسی حکمت نظری و عملی در همه ابعاد فردی اجتماعی و سیاسی دانست.

در ادامه دکتر بسیج به علوم اسلامی در گذشته اشاره کرد که با وجود تعارض علم و دین و جدایی دین از عرصه سیاست و اداره جامعه باعث ایجاد نوعی اختلاف فکری، اجتماعی و از هم گسیختگی شده و وحدت بنیادین خود را از دست داده بود و هر نحله و متفکری از منظر علم و تخصص خود اسلام را تفسیر می کرد. به همین خاطر اسلام در گذشته به صورت جامع مطرح نگردید ولی امام خمینی(ره) به پیروی از معصومین(ع) در قرن حاضر ضمن طرح اسلام با تمام ابعاد و جامعیت آن امکانی را فراهم ساخت تا وحدت مسلمانان و یگانگی جهان محقق شود.

در ادامه وی ایجاد تمدن اسلامی در سراسر عالم را در تحقق نظامی مبتنی بر ولایت مطلقه فقیه و تأسیس حکومت اسلامی دانست.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.