پایبندی به گزاره‌های اخلاق، ملاک انتخاب اصلح قرار گیرد

استان چهارمحال…
مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

پایبندی به گزاره‌های اخلاق، ملاک انتخاب اصلح قرار گیرد

مسئول بسیج اساتید چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه در امر انتخابات اخلاق مقدم بر قانون است، گفت: اخلاق برای کسانی که وارد صحنه‌های مختلف می‌شوند امری بسیار مهم است و مردم می‌توانند یکی از ملاک‌های انتخاب فرد اصلح را پایبندی بیش‌تر به گزاره‌های اخلاق قرار دهند.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج چهارمحال و بختیاری و به نقل از خبرگذاری ایکنا، احمدرضا بسیج عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و مسئول بسیج اساتید استان اظهار کرد: نظام سیاسی کشور به نظام مردم سالاری دینی و نظام مبتنی بر ولایت فقیه معروف است و از جهت اینکه اصل نظام مربوط به حاکمیت و ولایت بوده، با سایر نظام‌های سیاسی جهان متفاوت است.

وی افزود: زمانی که مردم در صحنه حضور پیدا می‌کنند در حقیقت وظیفه شرعی و الهی خود را انجام می‌دهند، به همین دلیل بزرگان کشور از جمله امام راحل و مقام معظم رهبری، دلسوزان و آگاهان نظام جمهوری اسلامی با تبلیغ خود، مردم را برای حضور در صحنه‌های مختلف تشویق می‌کنند.

بسیج با بیان اینکه حضور مردم از نوع انتخاب آن‌ها مهم‌تر است، تصریح کرد: مشارکت مردم در انتخابات یک اصل ضروری از جنبه معرفتی است، امروز دشمنان در صدد هستند درصورت مشارکت پایین مردم در انتخابات فرصتی برای خود پیدا کنند تا بتوانند فشارها و تحریم‌ها را بر آن‌ها افزایش دهند و از این فرصت سوء‌ استفاده کنند تا دشمنی‌ها را علیه کشور تشدید کنند، یعنی عدم مشارکت یک مولفه مثبت برای دشمن محسوب می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان شهرکرد گفت: زمانی که فردی کاندیدای انتخابات شود و اکثریت مردم به آن فرد رای دهند ولو اینکه مورد قبول او نباشد اما رهبری آن حکم را تنفیذ خواهد کرد، زیرا این فرد با رای مردم به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده است، گرچه همیشه در کشور این بحث وجود دارد که افرادی ممکن است در صحنه حضور پیدا کنند که بخش عمده‌ای از جامعه آن‌ها را قبول نداشته باشد، اما به دلیل اینکه با رأی اکثریت مردم انتخاب شده باید بپذیرند که فرد منتخب رئیس جمهور کشور است.

وی گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات حاوی دو پیام است، نخست پیامی به دشمن و دیگری حاکم شدن اراده اکثریت بر جامعه است، در غیر این صورت پایین بودن مشارکت، پیام منفی را به دنبال دارد و این امر به نفع دشمن است.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: حتی اگر شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات نباشیم، رئیس جمهور انتخاب می‌شود اما این انتخاب عالمانه‌ و دقیق‌ نخواهد بود و اکثریت مردم در سرنوشت کشور دخیل نیستند، زیرا این اجازه را به دیگران داده‌اند که برای تمام اقشار جامعه تصمیم بگیرند.

نقش روشنفکران و اندیشمندان جامعه؛ در انتخاب فرد اصلح

وی در خصوص نقش احزاب و جریان‌های سیاسی، بیان کرد: قاعدتاً احزاب و جریان‌های سیاسی نمی‌توانند نقش مهمی در انتخاب فرد کارآمد داشته باشند، زیرا هر یک از آن‌ها وابسته به حزب یا گروهی هستند که فرد موردنظر خود را برای حمایت، به مردم معرفی می‌کنند، در این میان نقش روشنفکران، اندیشمندان، اساتید و روحانیت در این میان مؤثر است که باید آگاه‌سازی مردم توسط این افراد صورت گیرد تا به دور از هرگونه تبلیغات حزبی تصمیم‌گیری شود، یعنی مردم برای انتخاب فرد کارآمد، تحت تاثیر القائات و تبلیغات یک جریان قرار نگیرند.

بسیج بیان کرد: فردی که برای ساختن دولت، جامعه و تمدن اسلامی گام برمی‌دارد و زمینه را برای ظهور امام عصر(عج) فراهم می‌کند، قطعا موفق‌تر، کارآمدتر و کوشاتر و به نوعی فرد انقلابی خواهد بود، در حقیقت افرادی که وابستگی حزبی و جناحی ندارند فردی مؤثر برای ریاست جمهوری است.

مسئولان، زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کنند

مسئول بسیج اساتید چهارمحال‌وبختیاری تأکید کرد: لازم است زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از سوی مسئولان فراهم شود، اما مهم‌تر از همه عدم دخالت در انتخاب فرد آگاهانه است. آگاه‌سازی مردم آری، اما مداخله در انتخابات به نفع یک جریان خیر.

وی یادآور شد: همواره دولتمردانی که در رأس امور قرار دارند ترجیح می‌دهند افرادی به عنوان رئیس جمهور یا حتی نماینده مجلس روی کار ‌آیند تا هم‌فکر با آن‌ها باشند و در بستر امور باقی بمانند، بنابراین اخلاق انتخاباتی امری بسیار مهم است که باید مدنظر کاندیدا قرار گیرد.

بسیج اضافه کرد: لازم است مردم به حضور حداکثری در انتخابات تشویق شوند و ضرورت‌های آن از سوی مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه همچون سازندگی و پیشرفت کشور، تقابل با استکبار و رسیدن به تمدن اسلامی بیان شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان شهرکرد با تأکید بر اینکه اخلاق مقدم بر قانون است، تصریح کرد: کسی می‌تواند قانون را به خوبی اجرایی کند که فرد بااخلاقی باشد، البته بعد از انقلاب اسلامی رؤسای جمهور و نمایندگان مجلسی بودند که در رأس امور قرار داشتند اما قانون را زیر پا گذاشتند، بنابراین باید برای انتخاب فرد اصلح جنبه اخلاقی اعم از فردی، اجتماعی و حرفه‌ای او در نظر گرفته شود، از طرفی اخلاق برای کسانی که وارد صحنه‌های مختلف می‌شوند امری بسیار مهم است و مردم می‌توانند یکی از ملاک‌های انتخاب فرد موردنظر را پای‌بندی بیش‌تر به گزاره‌های اخلاق قرار دهند.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.