اهداف نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر اهداف اسلام است

استان چهارمحال…
در گفتگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری مطرح شد:

اهداف نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر اهداف اسلام است

مسئول بسیج اساتید چهارمحال‌وبختیاری 12 فروردین را تبلور اراده ملی یک ملت دانست و اهدافی که برای نظام جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده است تمام اهدافی بود که در دین مبین اسلام وجود داشت و چیز جدیدی به آن اضافه نشد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج چهارمحال و بختیاری و به نقل از خبرگذاری ایکنا، احمدرضا بسیج، مسئول بسیج اساتید استان در رابطه با روز ۱۲ فروردین و نام‌گذاری آن به روز جمهوری اسلامی، بیان کرد: روز ۱۲ فروردین به نوعی روز رای به نظام جمهوری اسلامی نامیده می‌شود زیرا که در سال ۱۳۵۷ در چنین روزی بنا به فرمان حضرت امام خمینی(ره) یک همه پرسی اتفاق افتاد تا مردم مشخص کنند که نظام شاهنشاهی، نظام اسلامی و یا نظام‌های دیگر را می‌پسندند؟ که یکی از این گزینه‌ها نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

وی ادامه داد: در آن روز 2/98درصد از مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران رای دادند و امروز به این نام نامگذاری شد، اما بعد از آن باید شاکله نظام شکل می‌گرفت یعنی گزینه‌هایی از جمله ولایت فقیه، قوای سه گانه، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و دیگر ساختارها که همه این مجموعه‌ها نظامی به نام نظام جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهد.

بسیج افزود: اهدافی که برای نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح شد تمام اهدافی بود که در دین مبین اسلام وجود داشت و چیز جدیدی به آن اضافه نشد مگر اینکه به دلیل عدم سابقه نظام دینی در کشور، برخی افرادی که روی کار آمدند تجربه این شیوه کارکردن را نداشتند.

مدرس دانشگاه فرهنگیان شهرکرد اظهار کرد: متأسفانه برخی گروه‌هایی بر سر کار آمدند که در حقیقت معتقد به نظام جمهوری اسلامی نبودند و مخالف این روش و منش‌ها بودند و به علت عدم تجربه نتوانستند خوب کار کنند، همچنین از طرف دیگر کشور در آن مدت با جنگ تحمیلی مواجه شده و نیروهای فراوانی را در دفاع از مقدسات از دست داد و هزینه‌های زیادی برای ما داشت، شهرهای بسیاری در این مدت تخریب شدند که به فرمایش امام راحل «پنجاه سال طول می‌کشد تا خرابکاری‌های رژیم گذشته را درست کنیم» و حال باید این هشت سال دفاع مقدس و خرابکاری‌های آن را نیز به این مدت حکومت نظام قبل اضافه کرد.

وی با بیان اینکه البته توفیقاتی بعد از این نظام کسب شد که بسیار زیاد و پربرکت هستند و دست حمایت خدا و امام زمان(عج) را در همه آن‌ها می‌توان دید، ادامه داد: اثبات و ماندگاری نظام جمهوری اسلامی اولین و مهم‌ترین توفیق این نظام است که در طول تاریخ هیچ انقلابی را مانند انقلاب اسلامی ایران سراغ نداریم که بعد از ۴۰ سال بتواند روی پای خود با قاطعیت بایستد، زیرا همه نظام‌های دیگر از جمله انقلاب هندوستان، فرانسه و ... همگی بعد از مدتی نابود شدند و دوباره به حالت اول خود بازگشتند اما مردم ایران با وجود همه دشواری‌ها و سختی‌ها ۴۰ سال ایستادگی کردند و انقلاب‌شان را نگه داشتند.

وی پیروزی‌های دوران جنگ تحمیلی را که ۴۰ کشور مستقیم با ایران می‌جنگیدند، موفقیت دیگر انقلاب دانست و افزود: درست است که در آن زمان سربازان بعثی در میدان نبرد با سربازان ایرانی می‌جنگیدند اما امکانات فرانسوی‌ها، نقشه و تاکتیک‌های رژیم صهیونیستی و مواد شیمیایی آلمانی‌ها همه با هم علیه ایران جمع شده بودند.

بسیج اظهار کرد: کسانی که تصور می‌کردند می‌توانند انقلاب را از دست مردم خارج کنند و ۱۷ هزار نفر از مردم را شهید کرده بودند بعد از مدتی از ایران خارج شدند که کودتای نوژه، طوفان طبس و از بین رفتن گروه‌هایی که می‌خواستند ایران را تجزیه کنند و در کل کشور پراکنده بودند، از جمله آن‌ها بود که با نابودی این افراد آرامش در ایران حاکم شد.

مسئول بسیج اساتید استان تصریح کرد: قطع وابستگی‌ها و تولید و صادرات قبل و بعد از انقلاب با یکدیگر بسیار متفاوت است همچنین استفاده از منابع و همگانی شدن آن‌ها مانند: آب، برق، تلفن، تحصیل و بهداشت همگانی، فراهم شدن امکانات در روستاها، افزایش تحصیلات عالیه و دانشگاهی پیشرفت‌های پزشکی و ... اتفاقاتی است که با توجه به شرایط و داشته‌های کشور، به شیوه مطلوب فراهم شده است.

وی گفت: باید توجه داشت عواملی که موجب پیروزی یک نظام می‌شود همان عوامل تثبیت و ماندگاری آن را نیز تضمین می‌کند که وحدت،پیروی از ایدئولوژی اسلامی و تبعیت از رهبر موجب موفقیت این نظام شد و همین‌ها نیز موجب اثبات می‌شود لذا سبک زندگی اسلامی و گوش به فرمان ولی‌فقیه بودن، رمز موفقیت در طی ادامه مسیر انقلاب اسلامی و ایران خواهد بود.

وی در پایان بیان کرد: باید دقت شود که نگذاریم کسانی که اعتقاد چندانی به توانمندی‌های داخلی و قدرت جوانان این مرز و بوم ندارند نباید بر سر کار بیایند، زمان گذشته در انتخاب‌هایمان استقلال نداشتیم اما امروز این بهانه‌ها قابل توجیه نیست و در انتخاب‌های مختلف از جمله انتخاب ریاست جمهوری، اعضای مجلس و ... باید توجهات لازم و کافی را داشته باشیم تا افرادی که لایق و شایسته نظام جمهوری اسلامی هستند برای ادامه مسیر این نظام انتخاب شوند.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.