نقش آفرینی، امیدآفرینی، افزایش اعتماد و مشارکت مردم ارکان اساسی انتخابات است.

استان چهارمحال…
در صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری مطرح شد:

نقش آفرینی، امیدآفرینی، افزایش اعتماد و مشارکت مردم ارکان اساسی انتخابات است.

نشست ویژه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها و اهمیت آن در بدنه حاکمیت با حضور احمدرضا بسیج مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری و محمد حسین فتاحیان عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد در ویژه برنامه بر بام افتخار در صدا و سیما استان برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتیاطات نهضت استادی بسیج چهارمحال و بختیاری، احمدرضا بسیج مسئول بسیج اساتید استان روز چهارشنبه با حضور در برنامه بربام افتخار ویژه انتخابات سال 1400 با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستاها بر احصاء، جمع‌آوری و رفع نواقص و نازیبایی انتخابات در استان توسط دست‌اندرکاران اجرایی انتخابات تاکید کرد و افزود: لازمه برگزاری انتخابات سالم و باشکوه، اشرافیت کامل عوامل اجرایی و ناظران انتخاباتی به قانون است.

بسیج افزود: عوامل و مجریان برگزار کننده انتخابات باید در راستای نقش آفرینی، امیدآفرینی، افزایش اعتماد و مشارکت مردم در انتخابات فعالیت داشته باشند. و اینکه افرادی که برای هیات‌های اجرایی و نمایندگان حاضر در شعب اخذ رای از سوی فرمانداران انتخاب می‌شوند باید دارای سلامت نفس، متدین و مقبول افکار عمومی باشند و بر قانون اشراف لازم را داشته باشند.

مسئول بسیج اساتید استان درباره وعده های انتخاباتی برخی از کاندیدهای ریاست جمهوری و شورای شهر و روستاها گفت: وقتی یک شعار تنها یک شعار است و قابلیت اجرا شدن ندارد، نگاه منفی مردم را به همراه دارد پس باید شعارهای انتخاباتی به عنوان یک اصل اساسی پرداخته شود.

به گفته وی: برای برخی نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها خیلی مهم نیست که چه شعاری می‌دهند چون آنها تنها به دنبال کسب رأی مردم هستند.

 وی ادامه داد: اگر این شعارها غیر واقعی باشد برای مردم تلقی خواهد شد که افرادی که می‌خواهند فقط بر کرسی انتخابات جلوس کنند بر همین اساس شعارهای غیر واقعی می دهند، پس یک تلقی منفی نسبت به انتخابات و نظام ایجاد می‌شود.

بسیج در خصوص اهمیت مساجد و محلات برای آگاهی بخشی مردم برای انتخاب فرد شایسته برای جلوس بر کرسی انتخاباتی، خاطر نشان کرد: مردم باید از طریق مساجد، مطبوعات و … به آگاهی و رشد برسند که قومی و قبیله رأی دادن مشکلات یک منطقه را حل نمی‌کند.

این پژوهشگر علمی استان ادامه داد: انتخابات تلاش برای اجرای دین است پس نباید ابتدای کار، خلاف دین عمل کرد که اگر این گونه در انتخابات حاضر شویم همان جاهلیت مدرن رخ داده است.

محمد حسین فتاحیان استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد نیز در این نشست با اشاره به اینکه لازمه برگزاری انتخابات سالم، اشرافیت به قانون انتخابات و ارتباط نزدیک با مجریان و ناظران  انتخابات است، گفت: انتخابات فرصتی برای اجرای دین است پس نباید ابتدای کار، خلاف دین عمل کرد که اگر این گونه در انتخابات حاضر شویم همان جاهلیت مدرن رخ داده است.

فتاحیان بیان کرد: زمان تبلیغات نامزدها برای انتخابات فرصت حقیقی برای شناخت نماینده و صداقت او است و نمایندگان باید صادقانه با مردم سخن بگویند و مطالبی که در توان آنها نیست را وعده ندهند چرا که انتخابات برگزار می‌شود، چهار سال نمایندگی نیز به پایان می‌رسد و آنچه برای یک انسان بر جای می‌ماند نام نیک و یاد خیر است.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.