نشست مجازی درس هایی از نهج البلاغه

استان چهارمحال…
به همت بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری برگزار شد:

نشست مجازی درس هایی از نهج البلاغه

سومین جلسه از کلاس درس هایی از نهج البلاغه ویژه ماه مبارک رمضان به همت بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری پیرامون دنیاگرایی از منظر نهج البلاغه به صورت برخط و با استفاده از بسترهای اینترنت ویژه بصیرت افزایی اساتید استان برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج چهارمحال و بختیاری، احمدرضا بسیج مسئول بسیج اساتید استان با اشاره دنیاگرایی از منظر نهج البلاغه، به حکمت 64 و تشبیه زیبای حضرت امیرالمومنین علی (ع) درباره غافلان اهل دنیا اشاره کرد و افزود: اهل دنیا همچون سوارانی هستند که آن ها را می برند و آنان در خواب اند.

وی خاطر نشان کرد: می دانیم دنیا مسیر آخرت است و در این مسیر منزلگاه هایی است که در آنجا باید توشه ای برای آخرت خود برگرفت تا هنگامی که انسان به مقصد می رسد دستش خالی نباشد. و دنیا پرستانی وجود دارند که در تمام عمرشان وابسته این سرای فانی باشند و با باورهای غلط منکر سرای باقی و قیامت شوند.

مسئول بسیج اساتید استان با اشاره به حکمت 131 نهج البلاغه تصریح کرد: دنیا سراى راستى است براى کسى که با آن به راستى برخورد کند، و خانه عافیت است. براى آن که آن را فهمید، و محل توانگرى است براى آن که از آن توشه گرفت. و جاى پنداست، براى کسى که با آن پند گیرد. مسجد عاشقان خدا، و جایگاه نماز فرشتگان، و محل فرود آمدن وحی خداوند و تجارتگاه اولیاء الله است. انسان های خردمند و عارف رحمت خداوندی را در این دنیا اندوختند و بهشت را از آنان سود بردند.

وی اظهار کرد: دنیا سرایی است که هیچ کس از آن و هیچ کس به واسطه کاری که برای دنیا کند نجات پیدا نمی کند. مردم برای آزمایش گرفتار دنیا شده اند. آن چه را از دنیا به خاطر دنیا برگرفتند، از کفشان برود و باید حساب پس دهند و آن چه را از دنیا برای غیر آن (آخرت) به دست آوردند به آن برسند و همیشه با آن ها است.

مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری در پایان یاد آور شد: در دنیا خیری نیست مگر برای دو نفر: کسی که گناه کرده و با توبه جبران می کند و کسی که با سرعت به سوی کارهای خیر می شتابد انسان باید هرلحظه بیم آن داشته باشد که برای آخر خود چه اندوخته ای به جا گذاشته است که توشه ای باشد برای آخرتش و پاداشی برای بهشتی که خدا در قرآن به نیکوکاران وعده داده است.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.