نشست مجازی درس هایی از نهج البلاغه

استان چهارمحال…
به همت بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری برگزار شد:

نشست مجازی درس هایی از نهج البلاغه

چهارمین جلسه از کلاس درس هایی از نهج البلاغه ویژه ماه مبارک رمضان به همت بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری پیرامون جنبه های مثبت دنیاگرایی از منظر نهج البلاغه به صورت برخط و با استفاده از بسترهای اینترنت ویژه بصیرت افزایی اساتید استان برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج چهارمحال و بختیاری، احمدرضا بسیج مسئول بسیج اساتید استان با اشاره جنبه های مثبت دنیاگرایی از منظر نهج البلاغه، به خطبه 63 امیرالمومنین علی (ع) اشاره کرد و افزود: دنیا نه برای خودش که برای جز خود آفریده شده است.

وی با بیان اینکه دنیا سرایی است که هیچ کس از آن و هیچ کس به واسطه کاری که برای دنیا کند نجات نمی یابد خاطر نشان کرد: دنیا سرای فانی است کسی که برای آخرتش تلاش کرده باشد از مادیات دنیا دل می کند و تنها و برای آخرت خود تلاش می کند. عده ای با دل بستن به دنیا آخرت خود را تباه می کنند غافل از اینکه خداوند عزوجل ناظر اعمال بندگان خویش است و بر اساس این ملاک ها پاداش یا جزایی برای هر شخص در نظر می گیرد.

مسئول بسیج اساتید استان با اشاره به حکمت 133 نهج البلاغه تصریح کرد: دنیا سرای گذر است نه خانه قرار، مردم در آن دو گونه هستند: عده ای آخرت خود را می فروشند تا دنیای خود را آباد سازند از این رو هلاک می شوند  و عده ای دیگر به دنبال سعادت دنیا و  آخرتشان را آباد می سازند

وی اظهار کرد: دنیاپرستی سرچشمه تمام گناهان است و جاذبه و زرق و برق دنیا به حدی است که به مانند یک جاده سراشیبی  انسان را به سمت خود می کشاند. انسان مادامی که در این دنیاست باید آبرومندانه و بدون وابستگی به دیگران حیات خود را اداره کند. خود را کنترل نماید مبادا در این سراشیبی سقوط کند و گرفتار مصیبت شود.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.