نشست مجازی درس هایی از نهج البلاغه

استان چهارمحال…
به همت بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری برگزار شد:

نشست مجازی درس هایی از نهج البلاغه

پنجمین جلسه از کلاس درس هایی از نهج البلاغه ویژه ماه مبارک رمضان به همت بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری پیرامون آفرینش انسان در این دنیا از منظر نهج البلاغه به صورت برخط و با استفاده از بسترهای اینترنت ویژه بصیرت افزایی اساتید استان برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج چهارمحال و بختیاری، احمدرضا بسیج مسئول بسیج اساتید استان به آیه «الدُّنیَا خُلِقَت لِغَیرِهَا وَ لَم تُخلَق لِنَفسِهَا» حکمت 455 امیرالمومنین علی (ع) از کتاب نفیس نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: دنیا برای رسیدن به آخرت آفریده شده است نه برای رسیدن به خود دنیا.

وی افزود: مقصود امام علی (ع) آن است جهان برای آخرت آفریده شده است نه برای رسیدن به خودش یعنی خداوند این دنیا را برای آمادگی و درک اجر و پاداش اخروی آفرید. این جهان همانند تجارتخانه مردم است که سرمایه  آن پاداش کارهای نیکی است که انسان آن را توشه ای برای آخرت خود قرار می دهد.

مسئول بسیج اساتید استان با اشاره به حکمت 455 نهج البلاغه تصریح کرد: دلبستگی های انسان به دنیا موجب فاصله گرفتن از خداوند است و انسان هر چه بیشتر به این دنیا وابسته باشد ارتباط کمتری با خدا پیدا می کند و دل کندن از این دنیا برایش سخت تر است.

وی در پیان خاطر نشان کرد: ترس از آخرت و دنیا پرستی فاصله انسان با خداوند را زیاد می کند و باعث می شود انسان در لذت های این دنیا غرق و دلبستگی هایش به دنیا بیشتر شود. هدف اصلی آفرینش انسان رسیدن آخرت است نه دنیا، دنیا وسیله ای برای رسیدن انسان به فضایل انسانی و آخرت است

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.