راه‌های مشارکت حداکثری ایرانیان در انتخابات

استان چهارمحال…
در صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری مطرح شد:

راه‌های مشارکت حداکثری ایرانیان در انتخابات

نشست ویژه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها و اهمیت آن در بدنه حاکمیت با حضور احمدرضا بسیج مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری و مسیح الله کیهانی کارشناس مسائل سیاسی در ویژه برنامه بر بام افتخار در صدا و سیما استان برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج چهارمحال وبختیاری، احمدرضا بسیج مسئول بسیج اساتید استان با حضور در برنامه تلویزیونی بر بام افتخار ویژه انتخابات سال 1400 عنوان کرد: بحبوحه انتخابات است و وقت آن رسیده که بی‌پرده مردم را در جریان انواع شگردهای انتخاباتی بگذاریم و آگاهی را صرفا به کلی گویی و معیارهای انتخاب فرد اصلح محدود نکنیم.

وی افزود: هر چه دانش و اطلاعات سیاسی مردم از پشت پرده شگردهای انتخاباتی بیشتر باشد آنها خود بهتر قادر به تشخیص فرد اصلح خواهند شد. به نظر می‌رسید در کنار اینکه معیارهای انتخاب فرد اصلح را به مردم توصیه می‌کنیم بهتر باشد شگردهای انتخاباتی پشت پرده را نیز بدون پرده به مردم بگوییم.

مسئول بسیج اساتید استان ایجاد فضای دوقطبی، به راه انداختن جنگ روانی، تخریب‌ها و... از مهمترین عوامل پیروزی برخی اشخاص در انتخابات دانشت و عنوان کرد: برخی از نماینده ها چنان با زرنگی و لطافت خاصی عوامل مخرب را بر جامعه تحمیل و در انتخابات مورد استفاده قرار می دهند می‌گیرد که نه تنها در نگاه عادی، ساده و ابتدایی برداشت منفی از این قبیل کارها بدست نمی‌آید بلکه از آنها استقبال هم می‌شود.

بسیج استفاده حداکثری از تزویر در قالب معرفی کاندیدا به عنوان یک چهره، یکی دیگر از مهمترین شگردهای انتخاباتی دانست و اضافه کرد: مظلوم نمایی در ظاهر و استفاده همزمان از جنگ روانی و تخریب در پشت پرده از سوی دست اندرکاران ستاد انتخاباتی نامزدها یکی دیگر از رفتارهای انتخاباتی مضر است که متاسفانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسئول بسیج اساتید استان به بیان راهکار چگونگی مشارکت پرشور مردم در انتخابات و نیز برگزاری انتخابات به گونه‌ای که نخبگان بیشتری در آن شرکت کنند پرداخت و افزود : راه‌های مشارکت حداکثری ایرانیان در انتخابات، مراقبت از انتخابات به مثابه حق‌الناس، چگونگی انتخاب اصلح و نماینده مطلوب مجلس کارآمد از جمله موضوعات این رویداد هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از دیگر اصول حفظ انتخابات به راه مهار دخالت بیگانگان در انتخابات ملی، روش‌های نوین انتخاب اطلح در کلان شهرها، راه‌های مطمئن احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی، راه‌های مهار گردش پول‌های کثیف در انتخابات تمیز، راه گذار از قطبی‌سازی کذب، قومیت، فرقه‌گرای و...، راه‌های تحکیم قانون و مهار رفتارهای فراقانونی در روندهای انتخاباتی، روش‌های دستیابی به شفافیت در هزینه تبلیغاتی انتخاباتی و فرصت‌سازی از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در پیش‌برندگی انتخابات سالم موضوعاتی که می توان در مورد آن ها بحث می کرد.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.