نشست مجازی درس هایی از نهج البلاغه

استان چهارمحال…
به همت بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری برگزار شد:

نشست مجازی درس هایی از نهج البلاغه

هشتمین جلسه از کلاس درس هایی از نهج البلاغه ویژه ماه مبارک رمضان به همت بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری پیرامون ویژگی های حاکم اسلامی از دیدگاه نهج البلاغه به صورت برخط و با استفاده از بسترهای اینترنت ویژه بصیرت افزایی اساتید استان برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج چهارمحال و بختیاری، احمدرضا بسیج مسئول بسیج اساتید استان با اشاره ویژگی های حاکم اسلامی از دیدگاه نهج البلاغه، به نامه  53 امیرالمومنین علی (ع) خطاب به مالک اشتر اشاره کرد و افزود:حاکم اسلامی پاسبان خدا در زمین اوست.

وی با اشاره به بخشی از نامه 53 امیرالمومنین علی (ع) در کتاب نفیس نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر در خصوص ویژگی های حکمران اسلامی، تصریح کرد: حاکم اسلامی وظیفه شرعی و دینی بر گردن دارد ولایت پذیر یکی از ارکان اصلی دولت اوست. همانند مولایمان علی (ع) که خطاب به مالک اشتری می فرمایند: «ای مالک اگر شبهه ای بر تو حاصل شد بیا و از من سوال کن زیرا من نماینده خدا و پیغمبر هستم» از این رو حکام اسلامی باید در تصمیم گیری ها تابع ولی فقیه باشند تا مشروعیت پیدا کند.

مسئول بسیج اساتید به حادثه پایگاه نظامی آمریکا «عین الاسد» اشاره کرد و افزود: شجاعت یکی دیگر از ویژگی های مهم حاکمان در سرزمین های اسلامی است که با توجه به موقیعت خاص و استراتژیکی که کشور عزیزمان در آن قرار دارد باید به آن توجه ویژه ای شود. در حادثه پایگاه نظامی «عین الاسد» جهانیان با چشمان خود دیدند که قدرت نظامی ایران، استکبار جهانی را به زانو در آورد تا جایی که افسران عالی رتبه و نظامی آمریکایی بخاطر ترسی که در وجودشان بود این پایگاه نظامی که بزرگترین پایگاه و در مناسب ترین نقطه استراتژی جنگی قرار داشت را ترک و به پایگاه های دیگر این کشور پناه بردند.

بسیج با بیان اینکه صداقت، ولایت پذیری، خداترس بودن از دیگر ویژگی های مهم حاکم اسلامی برای تصدی مسئولیت در دولت اسلامی است خاطر نشان کرد: انتخابات پیش رو فرصت مناسبی است تا مردم با استفاده از درایت خود و رجوع به آموزه های علمی و سیره انبیا (ع) شخصی را برای این امور قرار دهند که در فرمانبرداری از خداوند عزوجل الگویی همانند مولایمان علی (ع) در ظاهر و باطنش باشد.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.