وبینار آموزش، فرهنگ و اخلاق حرفه ای

استان چهارمحال…
به مناسبت هفته معلم و آموزش دانشگاه فنی و حرفه ای پسران شهرکرد برگزار کرد:

وبینار آموزش، فرهنگ و اخلاق حرفه ای

به مناسبت ایام بزرگداشت مقام شامخ استاد و معلم و همچنین هفته آموزش، دانشگاه فنی و حرفه ای پسران شهرکرد اقدام به برگزاری وبیناری با موضوع آموزش، فرهنگ و اخلاق حرفه ای در روز دوشنبه 20 اردیبهشت در فضای مجازی کرد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج چهارمحال و بختیاری، این نشست وبیناری با حضور احمدرضا بسیج عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان شهرکرد و مسئول بسیج اساتید استان و جمعی از اعضای هیئت علمی وکارکنان دانشگاه های فنی و حرفه ای استان برگزار شد.

مسئول بسیج اساتید استان ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهید گرانقدر استاد مرتضی مطهری به تصریح جایگاه والای معلم در اسلام پرداخت و افزود: از زمان پیدایش اسلام تا کنون معلمان کشورهای اسلامی با الگو گرفتن از پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد(ص) در تلاشند تا به گونه ای این سنت قدیمی را در میان جوامع اسلامی رواج دهند.

وی پیامبر اکرم (ص) را مصادق بارزی از معلمی دانست که با آمدنش رسالت و نبوت را در بین جامعه ترویج داد و در این باره افزود: زمانی که مردم در جهل و گمراهی به سر می بردند خداوند عزو جل پیامبری را از میان خودشان برای رسالت امت اسلام بر انگیخت تا به واسطه او مردم از گمراهی نجات یابند و راه رسیدن به سعادت را چه در این دنیا و چه در سرای آخرت به بندگانش نشان دهد و هدایت کننده ای باشد که خداوند وعده داده بود.

بسیج ادامه داد: معلمی مصداق رسالت است رسولی که آیات را برمردم بیان می دارد چه آیات تشریحی و چه آیات تکوینی، از این رو کسانی که این امر خطیر را برعهده می گیرند باید ذره ای از دانش بی کران خداوند در پیکره آن ها وجود داشته باشد تا به این وسیله بتوانند امر رسالت را در جان معلمی و درب رسیدن به مبعود را در انسان ها باز نماید.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان شهرکرد به سخنان پیامبر اکرم(ص) در خصوص مقام معلم اشاره کرد و افزود: معرفت نسبت به هر بنده ای منوط به معرفت نسبت به خداوند کریم است و لازمه شناخت در هر جامعه ای را دانش، سطح آگاهی و میزان درک درست از علم پروردگار دانست.

وی جامعه بدون معلم را به جهانی پر از ظلمت تشبیه کرد و ادامه داد: کسی  که تدریس می کند فعل خداوند را تدوین می کند و جامعه ای که در آن معلم تدریس نکند در آن چیزی جز ظلم، جاهلیت و گمراهی یافت نمی شود.

بسیج بیان کرد: پس از ورود اسلام به ایران دورنمایی را تصور می کردیم که با پیروی از این وجود به تمدن خواهیم رسیم ولی عده ای راه کج و بدعت جدید ایجاد کردند که موجب جهل و دور شدن از مسیر واقعی شد. از این رو مبلغان، معلمان و رسولان باید تلاششان را برا این امر مهم بگذارند و در عرصه علم و دانش به گونه ای کشور را پیش ببرند که به برتری، تمدن و جایگاهی واقعی انسان که مد نظرمان بود برسیم.

وی جامعه معلمی را هم صف با پیامبران و بالاتر از صف شهیدان دانست و یاد آور شد: معلمی که تعلیم دهد جایگاه و درجه اش از شهیدی که در راه خداوند و جامعه به شهادت رسیده باشد بالاتر است. و این جامعه معلمی است که با آموختن راه زندگی و شهادت انسان را به کمال می رساند.

بسیج در پایان خاطر نشان کرد: سخنی که به گوش می رسد باید به هوش رسد تا انسان با جان و دل پذیرای آن باشد. از جمله ویژگی های مهم سخنران یا جامعه معلمی مسلط بودن بر تعلیم و تربیت است  و نه اینکه تنها دانش خود را انتقال دهد، عشق و علاقه به کار است و از بد حادثه به این جامعه پناه نیاورده باشد، مهارت هنر پیامبرانه داشته باشد و فرزندانی پاک آموزش دهد. هر معلمی که این ویژگی ها را داشته باشد می تواند همانند مولایمان علی(ع) و پیامبر اکرم(ص) الگوی ما باشد.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.