یازدهمین نشست خوانش بیانیه گام دوم انقلاب

استان چهارمحال…
به همت بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری به صورت وبیناری برگزار شد:

یازدهمین نشست خوانش بیانیه گام دوم انقلاب

یازدهمین نشست خوانش بیانیه گام دوم انقلاب پیرامون فرهنگ و تمدن اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با همکاری مرکز هم اندیشی اساتید و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به صورت مجازی و برخط برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج چهارمحال و بختیاری، احمدرضا بسیج عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان شهرکرد و مسئول بسیج اساتید استان در حاشیه یازدهمین نشست خوانش بیانیه گام دوم انقلاب بسیج اساتید دانشگاه های چهارمحال و بختیاری که به صورت مجازی برگزار شد، عنوان کرد: عامل چیره شدن فرهنگ غرب بر سرزمین های اسلامی جنگ های صلیبی، حاکمان نالایق، عرفان منفی و عقل ستیزی برخی از فرفه های اهل سنت و جنگ مغول ها بود.

وی از فرهنگ و تمدن سرزمین های اسلامی به عنوان کهن ترین تمدن جهان نام برد و افزود: پیش از آغاز جنگ های صلیبی و قرون وسطی دانشمندان بزرگ اروپایی برای تحصیل به کشورهای اسلامی سفر می کردند و گاها این فرهنگ غنی را از ممالک اسلامی برای پیشرفت اروپاییان سوغات می بردند. این دانش و فرهنگ تاجایی مورد اهمیت اروپاییان بود که برخی از آنها برای پیشبرد موقعیت اجتماعی و بالا بردن میزان اعتبارشان خود را از شاگردان بزرگانی چون ابوعلی سینا، خوارزمی و... می نامیدند.

بسیج بیان کرد: تمدن امروزی اروپاییان بر گرفته از تلاش کشورهای اسلامی و برخی از دانشمندان ایرانی است تاجایی که بسیاری از تاسیسات و اختراعات نوظهور اروپاییان در گذشته توسط دانشنمدان مسلمان ایجاد شده بود اما به دلیل نبود امکانات، بی توجهی و نالایقی برخی از حاکمان این تمدن به سمت نابودی کشیده شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان شهرکرد با اشاره به نا کارآمدیی حاکمان سرزمین های اسلامی در حفظ و پاسداشت از این ارزش های و دستاوردهای تمدن اسلامی، عنوان کرد: امروزه این فرهنگ اروپاییان است که با بی لیاقتی برخی از حاکمان اسلامی جایگزین تمدن و فرهنگ اسلام در کشورهایی اسلامی که به نوعی خود ایجاد کننده فرهنگ نوین در جهان بوده اند شده است.

بسیج در ادامه به دلایلی که موجب شده بود فرهنگ و استعمار غربی ها جایگزین تمدن اسلامی شود پرداخت و افزود: نالایقی حاکمان داخلی، جنگ های صلیبی و وسوسه انگیز یهودیان با ایجاد دشمنی بین مسیحیان و مسلمانان، جنگ های مغول و عرفان منفی برخی فرقه های اهل سنت که به گونه ای با استعدلال عقل کنار، علم کنار باعث شدند فرهنگ غربی در کشورهای اسلامی به عنوان فرهنگ غالب ایجاد شود.

مسئول بسیج اساتید استان در پایان خاطر نشان کرد: مسلمانان با تربیت فیلسوف ها و دانشمندان تراز، خدمت بزرگی به بشریت کردند و این فخر جاوید خواست مسلمانان دوران قرون وسطی بود که فرهنگ و تمدن اسلامی را در آن زمان در اروپا رواج دهند ولی با گذشت زمان  بی لیاقتی و گاهی دشمنی های یهودیان و عقل ستیزی برخی فرقه های اهل سنت باعث شد این دستاوردهای بزرگ به نوعی از بین بروند و فرهنگ غرب جایگزین آن شود.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.