وبینار آموزشی «جوان و نیازهای روز»

استان چهارمحال…
با همکاری معاونت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای پسران شهرکرد برگزار شد:

وبینار آموزشی «جوان و نیازهای روز»

بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری با همکاری معاونت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای پسران شهرکرد اقدام به برگزاری وبینار آموزشی با موضوع «جوان و نیازهای روز» در فضای مجازی کرد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استای بسیج چهارمحال و بختیاری، در حاشیه این نشست احمدرضا بسیج مسئول بسیج اساتید استان با اشاره به سخن گهربار پیامبر اکرم(ص) در خصوص عبادت جوانان، عنوان کرد: برتری جوان عبادت کننده ای که خدا را در جوانی عبادت کند، بر پیری که در کهن سالی به عبادت می پردازد، مانند برتری پیامبران الهی در برابر دیگران است.

بسیج با بیان اینکه یکی از اثر گذار ترین و عرفانی ترین توصیه های رسول اکرم (ص) عبادت در جوانی است، اضافه کرد: عبادت در جوانی زائل کننده سستی ها، مانع غفلت از خداوند و منکر شدن جهان پیش رو و سرای آخرت می شود. اما یک جوان علاوه بر دغدغه های عبادت باید به گونه ای برای زندگی و آینده اش برنامه ریزی و برای رسیدن به آن ها تلاش کند که لطف خداوند در این راه شامل حالش شود.

وی در ادامه به برخی از نیازهای علمی، عقلی، نیازهای دنیوی و اخروی و همچنین دغدغه های جوانان در مسیر جوانی پرداخت و افزود: در مرحله اول این والدین هستند که با ایجاد ارتباط صمیمی با فرزندان پای درد و دل آنان می نشینند و بسیاری از دغدغه های ذهنی و افکار منفی غیر مرتبط را که امروزه برخی از جوانان به نوعی درگیر آنها هستند را با این ارتباط کلامی از دایره فکری جوانان دور نمایند.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان شهرکرد ادامه داد: برآورده شدن نیازهای جوانان مستلزم شناخت دشمنان درونی و برونی که به نوعی برخی از آن ها نشأت گرفته از  وجود خود آدمی هستند کار بسیار دشواری نیست. از این رو عقل حکم می کند هوا و هوس، تنبلی، جهالت و بسیاری از افکار منفی و پوسیده که مانع از رشد، شکوفایی استعداد جوانان و دور شدن از خداوند می شود کنار گذاشته شود و با عقلانیت مسیری مناسب برای حل این نیازهای و رفع این مشکلات به وجود بیاوریم.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.