باید شورایی روی کار آید که پایه‌ریز شهرسازی اسلامی باشد

استان چهارمحال…
احمدرضا بسیج در گفتگو با خبرگذاری جهان بین اظهار کرد:

باید شورایی روی کار آید که پایه‌ریز شهرسازی اسلامی باشد

احمدرضا بسیج مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهان بین نیوز گفت: پایه‌ریزی یک شهرسازی اسلامی که در راستای تمدن اسلامی است اهمیت بالایی دارد و جزء وظایف شوراهای اسلامی است، مردم باید در انتخاب خود دقت کنند تا شورایی اینگونه روی کار آید.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج چهارمحال و بختیاری، احمدرضا بسیج کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با جهان بین نیوز اظهار کرد: ما در انقلاب اسلامی ایران هدفی کلی داریم و آن این است که جامعه‌ای ساخته شود که در آن بی‌نظمی و فساد نبوده، رفاه نسبی برای همه جامعه مهیا و گزینه‌های دینی برای همه مردم جامعه فراهم گردد و تمدن اسلامی مورد نظر حاصل شود.

وی ادامه داد: این امر محقق نمی‌شود تا زمانی که ما قبول کنیم که نباید از دیگران الگو بگیریم، بدان معنا که اگر قرار باشد الگوی شهرسازی‌ها، کشورهای اروپایی باشند، شهر ساخته شده دیگر با آموزه‌های ما تناسبی نخواهد داشت.

بسیج بیان داشت: پایه‌ریزی یک شهرسازی اسلامی، در راستای تمدن اسلامی است و این اهمیت بالایی دارد و جزء وظایف شوراهای اسلامی است.

این استاد دانشگاه بیان داشت: در وظایف شوراهای شهر ۲۹ وظیفه عنوان شده است که یکی از آن‌ها تعیین شهردار است و اگر این فرد یک نیروی جهادی نباشد و توانمندی نداشته باشد، اهل زد و بند باشد و فسادستیز نباشد، شهر آن‌گونه که باید پیشرفت نخواهد کرد.

وی بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی رفاهی، بهداشتی و... و برنامه‌ریزی برای آن‌ را از وظایف شوراها عنوان و تاکید کرد: شوراها باید در این زمینه دقت کافی داشته و بدرستی در حل مشکلات موجود در این زمینه اهتمام ورزند.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.