چهاردهمین نشست خوانش بیانیه گام دوم انقلاب

استان چهارمحال…
به همت بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری به صورت وبیناری برگزار شد:

چهاردهمین نشست خوانش بیانیه گام دوم انقلاب

چهاردهمین نشست خوانش بیانیه گام دوم انقلاب پیرامون ضرورت دولت انقلابی برای محقق شدن علم و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب با همکاری مرکز هم اندیشی اساتید و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به صورت مجازی و برخط برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج چهارمحال و بختیاری، احمدرضا بسیج عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان شهرکرد و مسئول بسیج اساتید استان در حاشیه نشست خوانش بیانیه گام دوم انقلاب بسیج اساتید دانشگاه های چهارمحال و بختیاری که به صورت مجازی برگزار شد، عنوان کرد: اساس و پایه هرچیزی یا حتی دین علم و پژوهش است

وی افزود: اولین مؤلفه عقلانیت علم است و این علم در ادبیات دینی ما به نور تشبیه شده است همانگونه که پیامبر اکرم(ص) برای اثبات علم الهی در حدیث مبارکه «باب مدینة العلم » به آن اشاره فرمودند و خود را شهر علم و علی را باب آن معرفی کردند.

 بسیج با اشاره نقش علم و پژوهش در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: لازمه تحقق تمدن نوین اسلامی در بیانیه گام دوم که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کردند «تفکر انقلابی» در قالب «نظام اسلامی» است که کلید حل مشکلات کشور و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی را به همراه دارد.

مسئول بسیج اساتید استان به مقایسه تمدن نوین در کشورهای اسلامی و غربی پرداخت و افزود: علم منشأ پیشرفت هر کشوری است اما به شرطی که در مسیر درست از آن بهره بگیرند نه اینکه این علم را وسیله قدرت قرار دهد و برکشورهای دیگر بتازند

وی ادامه داد: علم در سرزمین های اسلامی که خود ایجاد کننده تمدن نوین هستند بسیار متفاوت تر از علمی است که در کشورهای غربی وجود دارد. فلسفه فکری کشورهای اسلامی هیچ گاه این مقوله را نپذیرفته است که علم را در مسیر استکبار قرار دهند چیزی که به عینه در کشورهای غربی می بینیم و از علم در جهت تحمیل قدرت به کشورهای دیگر استفاده می کنند.

مسئول بسیج اساتید استان در پایان خاطر نشان کرد: علم در جایی موجب پیشرفت و در مواردی موجب عقب ماندگی می شود بستگی دارد چگونه، چطور و در چه راهی استفاده شود. هنگامی که انسان غفلت کند اندوخته های علمی و دینی را از دست می دهد، ما کوتاه آمدیم و دچار غفلت شدیم و کشورهای غربی این فرصت را غنیمت شمردند و موجب پیشرفت خود شدند.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.