ویژه برنامه گرامیداشت سالگرد امام خمینی(ره)

استان چهارمحال…
همزمان با سالروز رحلت امام خمینی در صدا و سیمای شهرکرد برگزار شد:

ویژه برنامه گرامیداشت سالگرد امام خمینی(ره)

نشست تلویزیونی ویژه گرامیداشت سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) با حضور احمدرضا بسیج مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری، در صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج چهارمحال و بختیاری، احمدرضا بسیج در این برنامه تلویزیونی به ویژگی های شخصیتی و دینی امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام شخصیت تاریخ ساز اسلام بود و اگر چه آفتاب عمرش غروب کرد ولی نور حیات و چراغ اندیشه اش همواره روشنگر جامعه است.

بسیج امام خمینی را نمونه بارز انسان کامل در عصر خاص و عصر خویش خواند و افزود: گاهی حوادثی در تاریخ رقم می خورد که جریان های مختلفی را به دنبال دارد امام خمینی با قیام خود همانند قیام هایی که امامان ما سال ها پیش به رهبریت امام حسین در عراق رقم زدند سرنوشت تاریخ و بشریت را عوض کرد

بسیج از منظرهای دیگری شخصیت امام خمینی را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: همانطور که ما اعتقاد به توحید پروردگار داریم خود ما هم باید به توحیدی که قلب و سر و اعضای و جوارح ما به رو به قبله باشد برسیم امام خمینی نمونه کامل انسان بود که همه این ویژگی ها را داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان شهرکرد ادامه داد: امام آدمی بود که علاوه بر اینکه وحدانیت خدا را در کرده بود آن را نیز در وجود خویش تجلی داد یعنی اینکه هم توانسته بود در جامعه وحدت ایجاد کند و هم این وحدت را درون خویش بروز دهد.

بسیج در پاسخ به این سوال که چطور می شود کسی در آن زمان به این ویژگی ها دست یابد گفت:در مباحث دینی واژه ای داریم به عنوان انسان کامل، انسانی که چندی بعدی است و دارای ویژگی هایی هم از جنبه های وجودی و هم در حوزه سیاست فردی، خانواده و همچنین دنیوی و اخروی است.

این استاد دانشگاه ادامه داد:انقلاب امام راحل چون بنای خدا بود صادر شد و امروزه وقتی که از عده ای در قلب اروپا و آمریکا انقلاب کرده اند سوال می شود چرا و چطور انقلاب کردید در پاسخ می گویند این انقلاب برگرفته از انقلاب امام خمینی در ایران بود.

وی با اشاره رشادت های حاج قاسم سلیمانی شاگرد خلف امام افزود: حاج قاسم سلیمانی به ما درس آزادگی و مقاومت داد و به همگان ثابت کرد مکتب امام خمینی (ره) را به درستی به تحقق رسانده است.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.