ایجاد دولت کریمه؛ مطالبه جامعه از منتخب ملت

استان چهارمحال…
دیدگاه احمدرضا بسیج از انتخابات 1400:

ایجاد دولت کریمه؛ مطالبه جامعه از منتخب ملت

مسئول بسیج اساتید چهارمحال‌وبختیاری گفت: منتخب مردم باید کار و عملش بر مبنای رضایت الهی باشد و احکام دینی را در جامعه احیا و اجرا کند، با فساد به مبارزه بپردازد، عدالت اجتماعی را پیاده کند و در یک کلام، انتظار جامعه از منتخب ملت، ایجاد دولت کریمه است.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج چهارمحال و بختیاری و به نقل از ایکنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در چهارمحال‌وبختیاری روز گذشته ۲۸ خرداد همزمان با سراسر کشور با شور و شعور انتخاباتی مردم همیشه در صحنه استان برگزار شد و نمایشی ماندگار را در کارنامه پرافتخار انقلاب اسلامی خلق کرد. مشاهدات خبرنگار ایکنا در سطح شهر شهرکرد بیانگر استقبال خوب مردم همیشه در صحنه بود که همه مردم از کودکان و نوجوانان تا جوانان و از سالمندان، آمده بودند تا ندای رهبرشان را لبیک گویند و میدان نصرت را خالی نگذارند. دیروز روز حضور و اقتدار ایرانیان در جای‌جای مملکت اسلامی و نمایش اراده ملی برای سرآغازی دیگر در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی بود؛ سرآغازی که تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی و استقرار حکومت عدل در عصر ظهور تداوم دارد.

اما با یک جمع‌بندی از آنچه دیروز مردم به خبرنگاران و رسانه‌ها گفتند، می‌توان به‌طور خلاصه گفت که مردم بیش و پیش از هر چیز پاسداری از حریم اسلام و انقلاب اسلامی را بر خود فرض می‌دانند و چنان از بلوغ سیاسی برخوردارند که می‌دانند نباید به این یا آن دولت خارجی دل ببندند بلکه راهکار حل مشکلات در داخل کشور است که با مشارکت و انسجام ملت و یک انتخاب صحیح می‌توان به حل مشکلات کمک کرد.

مردم خسته، رنجور، آزرده و گله‌مند هستند اما ندای رهبرشان را که فرمودند «مشکلات به این صورت حل می‌شود که همه برویم پای صندوق رأی و به کسی رأِی دهیم که فکر می‌کنیم می‌تواند این مشکلات را حل کند. گلایه‌ها را قبول دارم، اما شرکت نکردن به خاطر این گلایه‌ها را قبول ندارم.» لبیک گفتند و با وجود تمام گلایه‌ها پای کار آمدند، لذا انتظار و حق مردم این است که منتخبان ملت حق حضور حماسی مردم را ادا کنند و ضمن عمل به وعده‌های انتخاباتی خود، از بار مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی و... که بر دوش مردم سنگینی می‌کند، تا حد امکان بکاهند.

مردم؛ یاوران انقلاب

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی، مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه مردم شرایط سختی را از حیث معیشتی پشت سر می‌گذارند و کرونا نیز مزید بر علت شده است، اظهار کرد: با وجود تمام گلایه‌ها و دلخوری‌ها، روز گذشته مشاهده کردیم که مردم بصیر و فهیم در سراسر کشور میدان را خالی نگذاشتند و مثل همیشه، با حس مسئولیت، مسئول جامعه اسلامی را انتخاب کردند تا حریم کشور را از بیگانه و ایادی استعمار و استکبار مصون بدارند.

وی وظیفه منتخب مردم را در وهله نخست توجه به بهبود وضعیت معیشت دانست و گفت: تحقق وعده‌ها و امیدها حق مردم بر گردن منتخبان است که باید ادا شود و در این مسیر با توجه قرار دادن توصیه‌های رهبری، از نسل جوان انقلابی برای تشکیل دولت بهره‌مند شود، از مشاوران و دولتمردان قوی، متخصص، دلسوز، مؤمن و متعهد در بدنه دولت استفاده کند تا مردم آثار حضور و مشارکت خود را ببینند و دلگرم شوند چرا که مردم ولی‌نعمت و رکن اصلی نظام و انقلاب اسلامی هستند‌.

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: مردم با وجود تمام مشکلات که حاصل کارشکنی‌های دشمن و ناکارآمدی برخی مدیران است، از بصیرت و درک بالایی برخوردار هستند و تشخیص می‌دهند که حضور در صحنه سیاسی کشور بسیار حائز اهمیت است، مردم اصل نظام و انقلاب را باور دارند لذا تا کنون نظام اسلامی را با وجود تلاش دشمنان داخلی و خارجی تنها نگذاشته‌اند و یار و یاور انقلاب هستند.

جهش تولید؛ اولویتی که دولت آینده باید به آن بپردازد

احمدرضا بسیج‌، مسئول بسیج اساتید با اشاره به اینکه مشارکت پرشور مردم در صحنه سیاسی جامعه اسلامی مصداق یک عمل الهی و مورد رضایت پروردگار است، اظهار: بر این اساس، منتخب مردم نیز باید کار و عملش بر مبنای رضایت الهی باشد و احکام دینی را در جامعه احیا و اجرا کند، با فساد به مبارزه بپردازد، عدالت اجتماعی را پیاده کند و در یک کلام، دولت آینده باید دولت کریمه باشد.

وی دولت کریمه را دولتی عاری از تبعیض، فساد، رانت، بی‌عدالتی، بیکاری و... دانست و افزود: اقتصاد اولین ضرورت و اولویت جامعه است که اگر اصلاح شود، زیرساخت رشد و تعالی جامعه در همه حوزه‌ها فراهم می‌شود و افراد به کمال و سعادت می‌رسند؛ لذا فرد منتخب به‌عنوان رئیس جمهور آینده باید شعار سال را چراغ راه خود قرار دهد و به جهش تولید و رفع موانع تولید بپردازد چرا که تولید سبب شکوفایی اقتصاد و رونق‌بخشی به صادرات می‌شود و جلوی واردات مضر و خسارت‌زا را می‌گیرد و ریشه‌های تبعیض و فساد را می‌خشکاند.

بسیج احیای ارزش‌ها را مهم‌ترین رسالت فرد منتخب برشمرد و تصریح کرد: احیای ارزش‌ها در سایه اقتصاد قوی شکل می‌گیرد چرا که فاصله فقر و کفر به تعبیر امام علی(ع) بسیار ناچیز است؛ لذا فرد منتخب و دولتی که متشکل از سه هزار نیروی تازه‌نفس خواهد بود، باید تلاششان در وهله نخست رفع فقر اقتصادی باشد که این امر با تقویت تولید و رفع موانع تولید محقق می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان استان تأکید کرد: به موازات تلاش اقتصادی، دولت آینده باید به فقر فرهنگی نیز نگاهی جدی و گسترده داشته باشد؛ باید گفت که اصلاح و بهبود شرایط اقتصادی و فرهنگی و... زمان‌بر است و در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست، اما مردم در مسیر بودن مسئولان را به‌خوبی متوجه می‌شوند و می‌دانند کدام مسئول اهل کار است در مسیر بهبود بخشی به شرایط قرار دارد.

بسیج گفت: انتظار جامعه از منتخب ملت این است که در مسیر حل مشکلات قرار گیرد و با اتخاذ تدابیر کوتاه‌مدت و بلندمدت برای بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی برنامه داشته باشد.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.