وبینار ویژه شهادت دکتر مصطفی چمران و سالروز بسیج اساتید

استان چهارمحال…
همزمان با سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران دانشگاه شهرکرد برگزار کرد:

وبینار ویژه شهادت دکتر مصطفی چمران و سالروز بسیج اساتید

کانون بسیج اساتید دانشگاه شهرکرد همزمان با سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز قشر اقدام به برگزاری نشست وبیناری با موضوع بایستگی های استاد بسیجی برای اعضای هیئت علمی و اساتید این دانشگاه کرد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج چهارمحال و بختیاری، این نشست با سخنرانی احمدرضا بسیج مسئول بسیج اساتید استان و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه شهرکرد پیرامون زندگی نامه استاد بسیجی شهید دکتر مصطفی چمران به صورت مجازی برگزار شد.

بسیج به بیان رسالت های بسیج و بسیجی پرداخت و افزود: بسیج ضمن تعالی بخشی به اندیشه و روان خود از طریق علم و تهذیب، کوشش در راه خدمت صادقانه و بی شائبه به جامعه است و در فرهنگ بسیجی، اهل یک انسان فقط خانواده او شامل پدر، مادر، همسر و فرزندان نیستند بلکه در سطحی برتر و بالاتر همه کسانی هستند که در یک جغرافیای مادی قرار می گیرند.

وی گریزی به زندگینامه دکتر شهید مصطفی چمران زد و گفت: زندگی نامه دکتر چمران مملوء از پستی ها و بلندی هایی است که هر یک از آن ها درسی است و اگر آن ها را یاد بگیریم، می توانیم به موفقیت های بسیار مهم و بزرگی مثل خود او برسیم و او واژه خواستن، توانستن است را به صورت تمام و کمال به حقیقت رساند.

مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری به  نقش پررنگ دکتر چمران برای مقابله با نیروی های دشمن اشاره کرد و گفت: پس از قیام 15خرداد وی به همراه چند نفر از دوستان خود برای گذراندن دوره های نظامی چریکی و جنگ های نامنظم به مصر رفت پس از دریافت بالاترین نمره در این آموزش ها در سال 1350 به لبنان جهت کمک به برادران مسلمانش همچون موسی صدر به جنگ با متجاوزان شتافت.

بسیج ادامه داد: در بحبوحه جنگ عراق و ایران هنگامی که دکتر چمران متوجه اوضاع وخیم  منطقه دهلاویه شد به کمک همرزمانش شتافت و پس از اینکه  آنها تاجایی از مرز پیش رفته بودند که به راحتی می شد عراقی ها را دید همگی آماده حمله شدند که ناگهان نیروهای عراقی شروع به بمباران آن منطقه کردند که خمپاره ای در پشت سنگر شهید چمران برخورد کرد و باعث شد شد سر وی ترکش بخورد و زمانی که او را برای مداوا رساندند فقط بدن خونین شهید به بیمارستان رسید.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.