نشست های تفسیر و تدبر در قرآن

استان چهارمحال…
سازمان بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری برگزار می کند:

نشست های تفسیر و تدبر در قرآن

سلسه نشست های تفسیر و تدبر با موضوع روانشناسی ناپیوستگان به قرآن روزسه شنبه هر هفته ساعت 18 به صورت مجازی با حضور دکتر احمدرضا بسیج و عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج چهارمحال و بختیاری این جلسه به صورت وبیناری و در راستای طرح استاد مسجد و به منظور تفسیر و تدبر در قرآن کریم برگزار می شود؛ این جلسه که با موضوع روانشناسی ناپیوستگان به قرآن برگزار شد بسیج به جنبه های روان شناختی در قرآن پرداخت، و افزود علت برگزاری این دوره آشنایی هر چه بیشتر اساتید و فراگیران با مفاهیم قرآن کریم بوده و امید است که همواره این کتاب آسمانی را سر لوحه تمام زندگی خود قرار دهیم.

بسیج در ادامه درتوصیف خداوند از ناپیوستگان به قرآن کریم افزود:خداوند در سوره بقره( 99)می فرماید:ما بر تو آياتى روشن نازل کردیم و جز فاسقان كسى آنها را انكار نمى كند.

مسلمان فاسق کسی است که ملتزم به حکم شرع شده و به آن اقرار کرده، اما بعد از آن، تمام یا بعضی از احکامش را نادیده می­ گیرد، اما به کافر، فاسق گفته می­ شود؛ چون از حکم عقل و فطرت سرپیچی کرده است.پس کسی که به هر دلیل یا توجیهی از مسیر حق خارج شده و آیات الهی را یا در مقام نظر و اندیشه قبول نمی­ کند یا در مقام عمل به آنها پایبندی نشان نمی ­دهد، فاسق است.

این جلسه قرآن قرار است در یک دوره مشخص روزهای سه شنبه هر هفته با موضوعات مشخص به صورت وبیناری برگزار گردد.امید است که با لطف خداوند ما هم جزء رهروان و پیوستگان به قرآن کریم باشیم.

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.