مبانی اندیشه سیاسی-فرهنگی اسلام و غرب

استان چهارمحال…
سازمان بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری برگزار کرد:

مبانی اندیشه سیاسی-فرهنگی اسلام و غرب

سلسله کارگاه های محتوایی ویژه کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با موضوع مبانی اندیشه سیاسی و فرهنگ در غرب و تمدن اسلامی به سخنرانی دکتراحمدرضا بسیج مسئول سازمان بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج چهارمحال و بختیاری، در این جلسات که به صورت وبینار بر بستر مجازی برگزار گردید، اساتید بسیجی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد حضور داشتند. احمدرضا بسیج مسئول سازمان بسیج اساتید استان در این نشست ها به بررسی ابعاد مختلف فکری سیاسی-فرهنگی تمدن غرب و تمدن اسلامی پرداخت.

وی افزود: با بررسی تاریخ ، سیاستمداران غرب حکومت ها را به چند دسته تقسیم می کنند که عبارتند از: مونوکراسی، تئوکراسی، اریستوکراسی و دموکراسی. وی درادامه به تشریح هریک از دیدگاه های سیاسی فوق پرداخت و از ادوار های مختلف تاریخی و خط فکری فیلسوفان و عالمان حاضردر آن دوره مثال هایی برشمرد.

بسیج تصریح کرد: ما در جامعه اسلامی دیدگاهی متفاوت از چهار دیدگاه فوق داریم و معتقدیم که بر اساس مبانی اندیشه شیعی بهترین نوع حکومت، حکومتی است که حاکمان آن مأذون از جانب خداوند متعال باشد که در تعبیر امروز اندیشمندان اسلامی، ولایت مطلقه فقیه گفته می شود.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.