نقش اساسی قرآن در شکل‌گیری انقلاب اسلامی

استان چهارمحال…
در جمع اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری مطرح شد:

نقش اساسی قرآن در شکل‌گیری انقلاب اسلامی

مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه قرآن نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت، گفت: اصل انقلاب اسلامی برای پیروز شدن و بعد از آن ایجاد ساختارهای لازم برای تمشیت امور، براساس آیات قرآن بوده که این امر نشان از اهمیت و توجه بسیار به کتاب الهی است.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج چهارمحال و بختیاری، احمدرضا بسیج، عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و رئیس بسیج اساتید استان در گفت‌وگو با اصحاب رسانه، اظهار کرد: براساس اینکه حضرت امام خمینی(ره) اسلام‌شناس و فقیهی آگاه در حوزه‌های معرفت دینی، عرفان، فلسفه کلام و فقه بوده و هم صاحب‌نظر است، می‌داند بحث حکومت اسلامی و دینی یکی از مقدمات ظهور به شمار می‌رود.

وی افزود: براساس سنت و سیره پیامبر تشکیل حکومت دینی یکی از خواسته‌ها و مطالبات دین و قرآن کریم است، به همین دلیل در سوره حج بیان شده زمانی که تمکن پیدا می‌کنید وظیفه گسترش ارزش‌ها را برعهده دارید که این آیه از قرآن کریم، منشور حکومت اسلامی است.

بسیج گفت: صرف اقدامات انقلاب، پیروزی و ایجاد ساختارهای لازم همچون ولایت‌فقیه، قوای سه‌گانه و مجمع تشخیص مصلحت نظام به دلیل تجلی آیات قرآن کریم و احکام الهی است که زمینه‌ساز ظهور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه قرآن نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت، تصریح کرد: از طرفی اصل انقلاب اسلامی برای پیروز شدن و بعد از آن ایجاد ساختارهای لازم برای تمشیت امور براساس آیات قرآن بوده که امروز هم در بحث توجه به امام راحل، انقلاب و مقام معظم رهبری این مسئله مشاهده می‌شود که تمامی فرامین و دستورالعمل‌ها براساس موازین شرعی و آیات قرآنی صورت می‌گیرد.

مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری بیان کرد: امام به آنچه می‌گفت اعتقاد راسخ داشت و در عمل به آن توجه می‌کرد، به طوری که در طول دوران مبارزات نهضت اسلامی و سال‌های رهبری نظام جمهوری اسلام ثابت کرد که احکام الهی دین مبین اسلام توان اداره حکومت را دارد.

وی تأکید کرد: در حقیقت هنر امام راحل جاری کردن احکام اسلام در شئون فردی و اجتماعی زندگی بود که پیوندی خوب و ناگسستنی با اخلاق‌مداری ایجاد کرد، به این معنا که امام از نظر تفکر دینی و رهبری اجتماعی و سیاسی در تاریخ اسلام و ایران بی‌نظیر است که ایجاد نظام جمهوری اسلامی بر پایه احکام و تعالیم دینی برای کشورداری نمود عینی این اندیشه‌ورزی است.

بسیج با اشاره به اینکه در هیچ کجای جهان و تغییر ساختار حکومتی نمی‌توان انتظار داشت که به یک‌باره همه آرمان‌ها حاصل شود، تصریح کرد: دین مبین اسلام با گذشت ۱۴۰۰ سال، هنوز حکومتی که خداوند آن را وعده داده، محقق نشده است، بنابراین نباید انتظار داشت که رسیدن به حکومت اسلامی مطابق با آرمان‌های امام راحل، سریعاً اجرایی و پیاده‌سازی شوند، زیرا این اقدام زمانبر است.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری ادامه داد: زمانبر بودن ایجاد حکومت اسلامی مطابق آرمان‌های امام، به مردم بستگی دارد، یعنی هر چه مردم بیشتر به دستورات امام انقلاب، قانون اساسی و موازین قانون عمل و در آن راستا حرکت کنند، این امر محقق خواهد شد.

وی اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه اعتقاد راسخ و استقامت امام خمینی(ره) در مسیر حق و حقیقت بر مبنای اخلاق‌مداری در سیاست بود.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.