امید واهی به بیگانگان، معطل کردن پیشرفت کشور است

استان چهارمحال…
مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری در راستای تحقق شعار سال اعلام کرد:

امید واهی به بیگانگان، معطل کردن پیشرفت کشور است

مسئول بسیج اساتید چهارمحال‌وبختیاری گفت: این رویکرد که استقلال و توانایی‌های کشور به بهای امیدهای واهی به بیگانگان و دشمنان به چالش کشیده شود، خسارت محض و معطل کردن پیشرفت کشور با این امیدهای واهی، مصداق عدم پیشرفت کشور است.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج چهارمحال و بختیاری، احمدرضا بسیج مسئول بسیج اساتید استان در گفتگو با خبرگذاری این سازمان در راستای تحقق شعار سال، تولید، پشتیبانی ها،مانع زدایی ها و با توجه به اهمیت استقلال و خودکفایی و تشبیه جامعه به یک خانواده، اظهار کرد: همانطور که در یک خانواده، فرزندان پس از رسیدن به نوجوانی و جوانی حس استقلال از پدر و مادر دارند و در پی خودکفا شدن هستند و اگر نتوانند به این مهم دست یابند سرخورده و ناراضی می‌شوند، جامعه نیز در صورت استقلال و خودکفایی، به بالندگی و پویایی لازم دست می‌یابد.

وی با بیان اینکه خودکفایی و استقلال به‌عنوان اصول بنیادین انقلاب اسلامی هستند، افزود: نباید این باور غلط وجود داشته باشد که کلید حل مشکلات و رفع نیازهای کشور در دست بیگانگان است، آن هم بیگانگانی که صراحتاً دشمن تفکر و اندیشه انقلاب و اسلام هستند و از هیچ فرصتی برای ضربه زدن دریغ نمی‌کنند.

بسیج با طرح این پرسش که چرا برخی در داخل کشور به این موضوع مهم توجه ندارند و به دشمن امید واهی می‌بندند، گفت: یک دلیل می‌تواند این باشد که چنین افرادی سطحی‌نگر هستند و به عمق مسائل انسانی و اجتماعی ‌نمی‌اندیشند. دلیل دیگر را می‌توان رنگ باختن مسائل اعتقادی و ارزشی در برخی افراد دانست که تلاش می‌کنند از هر طریقی منافع مادی و دنیوی خود را تأمین کنند و در مدت زمانی کوتاه به ثروت و لذات دنیوی دست یابند.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم از جمله در آیات ۱۶ و ۱۷ سوره مبارکه اعلی می‌فرماید: «افرادی از سر جهل و نادانی در پی لذات زودگذر هستند و زندگی دنیایی را عزیز می‌دارند حال آنکه نمی‌دانند منزل آخرت ماندگارتر و بسیار بهتر است». نمونه این موضوع در تاریخ نیز فراوان است؛ باید دید کسانی که برای رسیدن به اهداف دنیوی به مقابله و جنگ و ستیز با امام حسین(ع) برخاستند، آیا به اهداف خود رسیدند؟.

بسیج تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تأکید دارند که برای برداشتن گامی محکم‌تر در ادامه مسیر انقلاب اسلامی تنها راه، توجه و اتکا به داشته‌های خودی است و توانمندی‌های فردی و امور بالقوه اجتماعی باید شناسایی و ظهور و بروز یابند.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان استان، بیان کرد: این رویکرد که استقلال و توانایی‌های کشور به بهای امیدهای واهی به بیگانگان و دشمنان به چالش کشیده شود، خسارت محض و از بین بردن فرصت‌ها، استعدادهای داخلی و معطل کردن پیشرفت کشور با این امیدهای واهی، مصداق خیانت به کشور و سبب ضرر و زیان فراوان است.

رئیس بسیج اساتید استان با اشاره به اینکه مردم از زمان شکل‌گیری انقلاب تاکنون مقاومت و ایستادگی خود را همواره به اثبات رسانده‌اند، افزود: مسئولان نیز که ساماندهی و مدیریت امور چنین مردمی را برعهده دارند، باید بتوانند به اندازه مردم و پابه‌پای آنان استقامت و قوام داشته باشند تا شاهد پیشرفت کشور و مصون ماندن از آسیب‌ها باشیم.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.