حکمرانی مردمی بر اساس حرکت های نهضتی

استان چهارمحال…
سازمان بسیج اساتید با همکاری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی چهارمحال وبختیاری برگزار کرد:

حکمرانی مردمی بر اساس حرکت های نهضتی

همزمان با سالروز شروع نهضت سواد آموزی نشستی با عنوان «حکمرانی مردمی بر اساس حرکت های نهضتی» با سخنرانی مسئولین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و بسیج اساتید استان برگزار گردید.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج چهارمحال و بختیاری، در این نشست که به مناسبت سالروز شروع نهضت سواد آموزی به فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و همزمان به صورت حضوری و بر بستر مجازی برگزار گردید، حجت الاسلام والمسلمین حاجتی امام جمعه وقت اهواز و سید احمد عبودتیان دبیرکل جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری به ارائه مطلب پرداختند.

در ادامه:احمدرضا بسیج مسئول سازمان بسیج اساتیداستان  به بررسی عوامل خمودگی وافول نهضت ها پرداخت. وی گفت: نهضت از کلمه نَهَضَ به معنی خیزش و برخاستن و حرکت و آمادگی برای قیام است.

وی افزود: ویژگی های یک نهضت از چند منظر قابل بررسی است که  عبارتند از:1.دارا بودن شدت و ضعف 2. دینی و غیر دینی 3. سطحی و عمقی 4. موضوعی و عمومی 5. شتابنده و دیرپا 6. جهشی و تدریجی 7.موقتی و دائمی و دارای استمرار.

بسیج تصریح کرد: بقا و دوام نهضت ها به علتهای فاعلی، غایی، صوری و مادی بستگی دارد و با بررسی معنا و مفهوم هریک از این علل، می توان عوامل خمودگی و افول برخی نهضت ها را بررسی کرد.

مسئول سازمان بسیج اساتید در ادامه به تبیین موارد اساس نامه نضت سواد آموزی جمهوری اسلامی ایران پرداخت و این حرکت را یکی از ماندگارترین نهضت های تاریخ انقلاب اسلامی برشمرد.

در پایان دکتر زارع معاون هماهنگ کننده قرارگاه بقیه الله الاعظم نیز به بیان مطالبی پیرامون مبحث فوق پرداخته و اثرات حرکت های نهضتی در انقلاب اسلامی را بررسی نمود.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.