بزرگداشت مقام زن

استان چهارمحال…
کانون بسیج اساتید دانشگاه شهرکرد با همکاری معاونت فرهنگی-اجتماعی دانشگاه برگزار کرد:

بزرگداشت مقام زن

به همت بسیج اساتید و معاونت فرهنگی-اجتماعی دانشگاه شهرکرد، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و مشاور رییس دانشگاه درامور بانوان، ویژه برنامه ولادت حضرت فاطمه(س) و بزرگداشت مقام زن با حضور سرپرست دانشگاه شهرکرد، مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ، جمعی از معاونین دانشگاه و بانوان شاغل در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج چهارمحال و بختیاری، سرپرست دانشگاه شهرکرد ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه الزهرا(س)  و روز مادر و روز زن خدمت همه بانوان و تبریک سالروز تولد بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)  گفت:  در ارتباط با شان و منزلت حضرت زهرا (س)  سوره کوثر در قرآن کریم  وجود دارد که کوتاه اما خیلی محکم است.

یاسر پیرعلی با اشاره به جایگاه بانوان و الگوهای شاخص که در پیشینه مذهبی و اسلام وجود دارد،  افزود:  در دوران دفاع مقدس شاهد این بودیم که اسامی مذهبی و  اهل بیت(ع) به عنوان رمز عملیات مورد استفاده قرار می گرفت و بارها شاهد معجزات حضرت زهرا(س) بودیم و ایشان هیچ گاه رزمندگان را تنها نگذاشتند.

سرپرست دانشگاه شهرکرد افزود: برنامه های ویژه بانوان نباید به یک روز در سال و بزرگداشت روز زن ختم شود و باید با همکاری و برنامه ریزی مشاور رییس دانشگاه در امور زنان،  در طول سال برای بانوان دانشگاه برنامه ریزی شود و برنامه هایی از این دست برای بانوان برگزار شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه شهرکرد نیزضمن عرض تبریک میلاد با سعادت سیده دو عالم، حضرت فاطمه الزهرا(س) و روز مادر و زن گفت: در زمان جاهلیت و روزگاری که تولد دختر را شوم و بد می دانستند و متاسفانه دختران را زنده به گور می کردند، خورشیدی طلوع کرد که جایگاه زنان را زیر و رو کرد تا جایی که زن برتر از مردان شد.

حجت الاسلام سعید صفی با اشاره به اینکه حضرت ولی عصر(عج)  می فرمایند مادرمان زهرا(س) الگو و اسوه ما اهل بیت است،  افزود: مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود می فرمایند الگوی ما مادری همچون فاطمه زهرا(س)  است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه شهرکرد گفت:  حضرت زهرا در همه زمینه ها از جمله خانه داری،  همسر داری،  مادری و تعلیم و تربیت سرآمد و افتخار همه در ملک و ملکوت است.

وی  با بیان اینکه جامعه غرب به این نتیجه رسیده است که سبک زندگی و تبیین جایگاه زن در جوامع آنها غلط بوده است،  ادامه داد:  جامعه اسلامی بهترین الگو ها و اسوه ها را دارد و هر کجا از الگوی اسلامی فاصله گرفته ایم اشتباه رفته ایم و باید برگردیم.  اگر خواستیم در دنیا موفق باشیم تنها نسخه ای که جواب داده است زندگی فاطمی بوده است.

تکریم و معارفه مشاور رییس دانشگاه در امور بانوان، تقدیر و تشکر از بانوان بازنشسته دانشگاه شهرکرد،  تقدیر از مادران با بیش از 3 فرزند،  مولودی خوانی و سخنرانی سایر برنامه های برگزار شده در این مراسم بود.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.