«مسئله فلسطین»

استان چهارمحال…
به همت سازمان بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری برگزار شد:

«مسئله فلسطین»

در آستانه عید سعید فطر و روز قدس مسئول سازمان بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری در مرکز صدا و سیمای استان حضور پیدا کرد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج چهارمحال و بختیاری، احمدرضا بسیج مسئول سازمان بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری در این برنامه تلویزیونی که بعداز ظهر روز جمعه مورخه 1401/02/09 برگزار شد، به مسئله فلسطین پرداخت.

بسیج گفت: مسئله فلسطین یک امر تاریخی است که از زمان حضرت ابراهیم(ع) آغاز می شود و تا امروز ادامه پیدا می کند؛ اما بطور مشخص اتفاقی که می افتد از سال 1922 است که «تئودورهرتزل» یکی از یهودیان نامه ای به انگلستان میفرستد و از آن ها تقاضا می کند که سرزمینی به ما بدهید که ما در آن ساکن باشیم و انگلستان هم در کمال وقاحت تحت اعلامیه ای به نام اعلامیه ی بالفور]بالفور وزیر امورخارجه انگلستان بود[ اعلام میکند که سرزمین فلسطین را به یهودیان بدهند که بعدها این مسئله عامل دعوایی شد بین انگلستان و فرانسه.

وی افزود: تا قبل از سال 1942 که سازمان ملل رسما اسرائیل را به عنوان یک کشور مسقل رسمیت بشناسد، این کشور حدود 25هزارنفر جمعیت داشت که الان حدود 7میلیون نفرند در حالیکه فلسطین 12میلیون نفرجمعیت داشت که الان حدود 7میلیون نفر آنان آواره اند و حدود 5میلیون نفر آنان در کرانه باختری و نوار غزه و یا داخل سرزمین اشغالی زندگی می کنند؛ یعنی اسرائیلی ها به تدریج فلسطنی ها را بیرون کرده و خانه های آنها را اشغال کردند.

بسیج تصریح کرد: راجع به این مورد که می گویند بخشی از خانه ها را از فلسطینی ها خریده ایم، ازحدود 27 میلییون کیلومتر مربع سرزمین فلسطین حدود 2 میلیون آن را خریداری کرده اند یا انگلستان به آن ها بخشید اما الان 22 میلیون کیلومتر مربع دست آنهاست و این بدان معنیست که حدود بیست میلیون کیلومتر مربع را با قتل و غارت و آواره کردند مردم فلسطین بدست آورده اند.

وی در ادامه گفت: از نظر صهیونیست ها در مسیر هدف می توان از هر ابزاری استفاده کرد و اشکالی ندارد اگر قتل کنیم و غارت کنیم و جزء آموزه های آنان است که یهودیان فقط انسانند و مابقی یا حیوانند یا حیوان هایی شبیه انسان هستند.

بنابراین طبق اعتقادی که دارند راجع به اینکه قوم برترند و جهان قرار است روزی به آن ها برسد، از هیچ جنایتی در این مسیر روی گردان نیستند.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.