نشست بصیرتی و تجلیل از یادگاران هشت سال دفاع مقدس

استان چهارمحال…
کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام نور فارسان برگزار کرد:

نشست بصیرتی و تجلیل از یادگاران هشت سال دفاع مقدس

برگزاري نشست بصیرتی با سخنراني فرمانده سپاه شهرستان فارسان در دانشگاه پیام نور فارسان برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج چهارمحال و بختیاری، نشست بصیرتی با حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه پیام نور فارسان با سخنرانی فرمانده سپاه این شهرستان در دانشگاه پیام نور برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر احمد نادری رئیس دانشگاه و مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام نور فارسان ضمن عرض خیرمقدم به حاضران و تبریک هفته دفاع مقدس و تلاقی آن با آغاز سال تحصیلی و هفته وحدت، با اشاره به سال‌های دفاع مقدس و جانفشانی رزمندگان اسلام در دفاع از استقلال و عزت کشور و نظام و انقلاب تازه به ثمر نشسته که ناشی از ایمان و غیرت و بصیرت انقلابی و ولایت پذیری بود پرداخت و افزود: فرزندان بصیر این سرزمین بعد از دوران دفاع مقدس با بهره گیری از تجربه و اعتماد به نفسی که از دوران پرافتخار دفاع مقدس الگو گرفته اند پا در عرصه های مختلف علمی و صنعتی و دفاعی گذاشتند و با همت و تلاش نهال انقلاب را به یک درخت تنومند وحال که تبدیل به یک قدرت منطقه ای و تأثیرگذار در عرصه جهانی شده ایم و در بسیاری از حوزه های های تک صاحب رتبه های برتر جهانی هستیم و به لحاظ سیاسی هم الگوی کشورهای اسلامی و منطقه هستیم. وی در ادامه گفت: ما دانشگاهیان نیز اکنون در عرصه علم و دانش و فرهنگ و ‌کارآفرینی باید سنگر دار و مجاهد باشیم. 
در ادامه جناب سرهنگ عربی فرد به بیان نکات مهمی از دفاع مقدس پرداخت و به نقش رهبری امام خمینی (ره) در اداره جنگ، جنبه عقلانیت رفتار ایران در برخورد با جنگ تحمیلی، حقانیت نظام و انقلاب در مواجهه با دشمن متخاصم با درنظر گرفتن دشمن و شناخت ماهیت دشمن پرداخت و اضافه کرد شخصیت های نورانی تربیت شده در انقلاب مانند شهید باکری ها، سردار همدانی ها، شهید صدرزاده ها و حتی شخصیت های برون مرزی مانند ابومهدی المهندس و شیخ زکزاکی و در نهایت شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت این شهیدان تربیت یافته مکتب اسلام و انقلاب اسلامی هستند و در جبهه مقابل افراد خبیثی مانند ترامپ ها و شارون ها و صدام ها هستند که با مقایسه این دو جبهه می توانیم مسیر حق و باطل را بهتر بشناسیم. فرمانده سپاه شهرستان فارسان به حضور دشمنان در عرصه تحریف و جنگ شناختی اشاره کردند و گفتند دشمن با تمام عده و عده به این میدان پا گذاشته و بر روی تحریف فکر و ذهن جوانان سرمایه گذاری و برنامه ریزی قوی انجام داده است. به عنوان مثال همین مساله حجاب را مطرح کرده اند تا حضور قوی و برجسته زنان در عرصه های مهم کشور و انقلاب را تحت الشعاع یک مساله انحرافی قرار دهند چرا که حضور زنان در عرصه پیشرفت یک جامعه وقتی حاصل می‌شود که جنبه انسانی زن مدنظر باشد نه جنبه های جنسی، لذا با مطرح کردن بحث انحرافی حجاب سعی می‌کنند مطالبات و اهداف زنان را در جامعه به سمت و سوی دیگری منحرف نمایند. اما نظام‌ اسلامی از حضور زنان در عرصه ای مختلف همواره حمایت کرده و ما می بینیم که متخصصان و نخبگان زن در عرصه های مختلف انقلاب و کشور همپای مردان در حال فعالیت هستند. عربی فرد به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه جوانان موتور محرکه انقلاب هستند و با اشاره به جمله "العلم سلطان" اشاره و به دانشجویان تاکید کرد باید در راستای ارتقا علمی و فرهنگی تلاش کنید چرا که هر چقدر شما جوانان در علم و بصیرت قوی تر باشید و نقش خود را بهتر بشناسید و آن نقش را به درستی ایفا نمایید کشور عزیز ما هم قوی تر خواهد شد.
در پایان از جانبازان و ایثارگران و یادگاران دفاع مقدس و فرزندان شاهد تجلیل به عمل آمد.

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.